Cel może być dowolny, najbardziej banalny, ale musi być. Już samo zdefiniowane zrozumiałego i klarownego celu wystarczy, żeby budować plan działania.
Jeżeli myślisz o dostarczaniu produktów na rynek, podlegasz wszystkim rynkowym zasadom i musisz je wszystkie uwzględnić w swoim planie. Zatem twoja oferta musi dobra z punktu widzenia klienta, konkurencyjna, przemyślana i dobrze zakomunikowana. Nie możesz szczędzić wysiłków, aby plan (biznesplan) był dobrze przygotowany.
Każdy cel wiąże się z wyznaczeniem drogi, a każda droga prowadzi do jakiegoś celu. Ważne jest jej dokładne wytyczenie a następnie, konsekwentne podążanie wzdłuż wytyczonego szlaku. Należy mieć również na uwadze, że będą pojawiać się przeszkody i zakręty. Właśnie dlatego należy być zdyscyplinowanym by nie ulegać chwilowym zwątpieniom i słabościom. Zawsze będziemy stawiani przed wyborem między tym co chcemy teraz, a tym do czego dążymy, czego chcemy najbardziej. Nie zapominajmy o tym.