Marketing jest jak drużyna piłki nożnej. Aby wygrywać mecze, drużyna musi znać przeciwników, ich silne i słabe strony, musi mieć dobrą technikę, która przekłada się na jakość gry i musi mieć szybkość, która dodatkowo zwiększa przewagę. Dodatkowym atutem będzie super zawodnik, gwiazda, który swoimi umiejętnościami pociągnie drużynę do przodu, wleje strach w serca przeciwników, podniesie prestiż i morale drużyny.
Wiedząc i mając to wszystko drużyna przystępuje do opracowania strategii na cały sezon, a następnie pomysłów na poszczególne mecze. By wszystko było realne wszystkie plany konfrontuje ze swoimi plusami i minusami. Takie podejście to fundament dobrych wyników. Są jeszcze satelitarne elementy, które mogą pośrednio pomóc drużynie np. ładne stroje, w których zawodnicy dobrze wyglądają i dobrze się czują, czy wygodny autobus, którym wyjeżdżają na mecze, ale bez solidnych podstaw nie uda się wygrać.